2017

Hallo 2017

Jij bent nieuw in mijn leven, dus ik moet je gaan leren kennen.
Zou je erg op 2016 lijken? Het scheelt immers maar 1 jaartje.
2016 was een jaar van heel veel veranderingen, indrukken, mooie en heftige momenten.

In 2016 begon ik fulltime met Ik leef mijn Dromen, een hele grote stap.
Het was een stap in geloof, want financieel was het niet echt de beste keuze die ik kon maken. Je krijgt zoveel onstabiliteit, maar toch deed ik het.
Fulltime met mijn passie bezig zijn begon!Dacht ik..

Bruiloft
2016 was ook het jaar dat ik trouwde met mijn liefde. Eindelijk, na 14 maanden was de grote dag. Natuurlijk vroeg de voorbereiding super veel tijd, dus 100% focus op mijn bedrijf? Hmm.. Die bruiloft kon mij soms best opslokken.
Ik wilde namelijk ook zoveel mogelijk zelf doen. Had ik dat anders moeten doen?
Weet ik niet, ik deed het graag en heb er geen spijt van.
Maar Ik leef mijn Dromen kreeg niet 100% de aandacht.
Het kon mij frustreren, want ik wilde het zo graag.
“Er komt vast een moment dat ik me volledig op mijn praktijk kan focussen!”

Hernia
2016 was ook een jaar van pijn. Pijn in mijn rug.
In 2015 kreeg ik in een hele drukke tijd een hernia. Morfine was mijn grootste vriend  en hield mij op de been. Soms niet, want dan was de dosis iets te hoog en hielden m’n benen er juist mee op. Heftig, pijnlijk, maar toch ook leerzaam.
Hoe zorg je goed voor je lichaam?

Na die hernia kwam er niet veel verbetering in mijn rug. Elke dag had ik pijn, veel pijn.
Ik had standaard mijn morfine op zak, voor als ik de pijn niet meer trok.
Kees vond het altijd hilarisch, want zo snel als ik normaal gesproken praat, zo verschrikkelijk langzaam kwamen de woorden dan mijn mond uit.
Slapen deed ik bijna niet, in slaap komen was al een drama. Als ik ging liggen moest ik vaak naar adem happen omdat de pijn dan insloeg als een bom..

Operatie
2o16 was het jaar waarin ik eindelijk geopereerd werd en hopelijk de rugpijn eindelijk zou verdwijnen of minder zou worden.
De operatie ging goed. Het herstel ging top! Ik voelde me fit, de rugpijn was nergens te bekennen, top!
Alleen.. Ik kon maar moeilijk aan mijn nieuwe lichaam wennen.
Om de rugpijn weg te halen kreeg ik een borstverkleining en naar mijn idee veranderde dat mijn hele figuur!

Omdat ik super slank ben en niet veel heupen heb, was dat wel het enige aan mijn lichaam wat mijn lichaam vorm gaf.
En voor mijn gevoel was die hele vorm in één keer weg..
Dag figuur!
– was ik nog wel vrouwelijk genoeg?
– had ik nog wel mooie vormen?
Ik moest ontzettend wennen aan mijn nieuwe lichaam en dat heeft ook wel even geduurd.
Had ik ooit gedacht dat ik zo aan mijn nieuwe lichaam moest wennen? Nee, ik had voor de operatie geen idee hoeveel impact dat op mij zou hebben.
Bizar hoe je eigen lichaam en je eigen gevoel je kunnen verrassen.

Opgeven?
Het had even tijd nodig, maar ik heb mijn lichaam weer kunnen accepteren en ben er weer blij mee!
Ik kwam in een rustigere tijd..
Ja? Als gewichtsconsulent is het niet altijd makkelijk om klanten te werven en om je geld te verdienen.
Mijn 100% focus voor mijn bedrijf was terug, maar had het eigenlijk nog wel zin?
Veel geld kwam er niet binnen, maar de rekeningen wel.
Moet ik dan nu op het moment dat ik eindelijk voor 100% voor mijn bedrijf kan gaan dat weer opgeven en er een part-time baan van maken omdat ik er een baan bij moet gaan zoeken?
Je moest eens weten hoeveel ik hierover heb nagedacht en hoe het mij bezighield.
Zou 2017 dan het jaar zijn waarin ik mijn droom niet volledig zou kunnen leven?
Echt? Dit was het plan niet, maar zou het dan toch anders gaan?

2017 is begonnen en ik focus mij voor 100% op Ik leef mijn Dromen.
2o17, ik wil je ontzettend graag leren kennen en kijk uit naar een top jaar waarin
ik mijn dromen najaag en leef.
Ik kijk uit naar een jaar waarin ik mensen kan inspireren d.m.v. Ik leef mijn Dromen.
Ik kijk uit naar alle recepten die ik mag bedenken en mag delen met de rest van Nederland.
Ik kijk uit naar een topjaar voor mijn huwelijk.
Ik kijk uit naar MEER!

Lief 2017, bedankt dat ik je al 6 dagen mag kennen.

Plaats een reactie