GROTE CHOCOLATE CHIP COOKIES

Zelf ben ik een groot fan van alles waar chocolade in zit. Daarnaast heb ik ook een 1 jarige chocolademonster in huis, dus als ik iets bak moet het bijna altijd wel chocolade bevatten. 

Wanneer ik bak, dan bak ik altijd met ongeraffineerde suikers en zoetstoffen. Dit doe ik niet omdat ik denk dat het gezonder is, maar omdat mijn huid hier beter op reageert. 

In ieder geval, deze koeken zijn mega lekker en groot.
Daarnaast ook heel makkelijk om te maken. 
De koeken bevatten net even wat minder vet en suiker dan de standaard koeken. 


Ingrediënten:
– 120 gram halvarine (ik gebruikte plantaardig)
– 150 gram kokosbloesem suiker (kan natuurlijk ook gewone suiker)
– 1 ei (m)
– 270 gram zelfrijzend bakmeel
– 1 mespuntje zout
– 120 gram suikervrije chocolade (ik gebruikte deze van Sukrin)


Hoe maak je ze?
Verwarm de oven voor op 180 graden. 

Snij/hak de chocolade grof.
Kneed de boter, suiker, het ei, zelfrijzend bakmeel & zout tot een lekker (stiekem even proeven) beetje plakkerig deeg. 
Doe de chocolade erbij en verdeel het goed door het deeg. 

Hoe groot wil je de koeken maken?
Als je net als ik grote koeken wilt, dan leg je 9 deegballen op de bakplaat (+ papier) Als je kleinere wilt dan moet je het verdelen over 2 ovenplaten of 2 koekjessessies. 

Probeer de koekjes een beetje aan te drukken en doe ze in de oven. 
De grote koeken hebben zo’n 25 minuten nodig en de kleinere 10 tot 15 minuten. 
Elke oven is anders, dus hou de koekjes wel zo nu en dan in de gaten. 

Enjoy!

Plaats een reactie